RINGTREAD - Kuorma-auton renkaiden pinnoitus

Suomen ainoa RINGTREAD-pinnoittamo sijaitsee Porissa, Ulasoorin liikkeemme yhteydessä

Ringtread-pinnoitus

Suomen ainoa RINGTREAD-pinnoittamo sijaitsee Porissa, Ulasoorin liikkeemme yhteydessä. RINGTREAD -menetelmän avulla kuorma-auton renkaiden pinnoitus onnistuu selvästi tavallista pinnoitusta laadukkaammin, mutta silti kilpailukykyiseen hintaan.

Miten RINGTREAD-menetelmä eroaa ”tavallisesta”?

Tavallisesti kuorma-auton rengas pinnoitetaan niin, että pintakumi leikataan metritavarasta oikeanmittaiseksi. Pintakumi ajetaan renkaan ympärille osittain venyttämällä ja sen päät yhdistetään saumaksi.

RINGTREAD-menetelmässä pintakumia ei leikata matosta, vaan materiaali on valmiiksi pyöreä, rinkulan muotoinen. Renkaaseen se pujotetaan Ringbuilder-koneen avulla, joka venyttää pintakumia sen verran, että se mahtuu renkaan rungon ympärille.

Tällöin lopputulos on tavalliseen pinnoitusmenetelmään verrattuna pyöreämpi, kestävämpi ja riskittömämpi. Pyöreytensä ansiosta renkaaseen muodostuu vähemmän lämmönmuutosta, pintakumiin kohdistuvaa painetta ja tästä syystä se tekee paremman kilometrituloksen ja vie myös vähemmän polttoainetta ajossa. Siksi RINGTREAD -pinnoitus tarjoaa saumatonta etumatkaa.

Kuorma-auton renkaiden pinnoitus RINGTREAD-menetelmällä

Kuorma-auton renkaiden pinnoitus etenee näin:

1) Tarkastamme renkaan rungon kunnon, jotta se on varmasti pinnoituskelpoinen. Tässä käytämme apuna naulanreikien paikallistamiseen kehitettyä laitetta, joka havaitsee pienetkin reiät, joita ihmissilmällä ei voi havaita.

2) Poistamme pintakumin raspaamalla sen pois ja hiomalla lopullisen pinnan tasaiseksi. Välikumia jätetään vain optimaalinen määrä, jotta rengas ei lämpene liikaa ajossa pinnan ollessa tarpeettoman paksu.

3) Avaamme pistot ja kolot ja varmistamme ettei runkolangat ole liikaa ruosteessa tai renkaan kudos vaurioitunut pintaa syvemmältä, jota ei ensitarkastusvaiheessa nähdä. Tämän jälkeen kolot täytetään raakakumilla, ennen pinnan asennusta

4) Asennamme välikerroskumin renkaan pintaan, jotta pian asennettava pintakumi liimautuu tiukasti renkaaseen

5) Asennamme pintakumin paikalleen renkaan rungon ympärille

6) Vulkanoimme pintakumin kiinni renkaan runkoon noin 100°C lämmössä painekammiossa 4 tunnin ajan, jolloin pintakumi tarttuu renkaan runkoon, eikä siitä enää irtoa. Ringtread-pinnoituksella edes saumakohta ei voi pettää koska sellaista ei ole

7) Rengas poistetaan ”uunista” ja pinta kyljet viimeistellään maalilla, jolloin rengas on valmis ja vastaa sekä suorituskyvyltään että ulkonäöltään uutta rengasta

Katso täältä video, kuinka renkaan pinnoittaminen tapahtuu käytännössä:

Pinnoitustuotteemme

WS 101
MIX 202
RD 2
RDG 101
RDR HM3
RDW MS9
RM SK
RSY 397
RTR TY2
RZE HM
RZ Fe 100
BUS 400
WSS

Kuorma-auton renkaiden pinnoitus RINGTREAD-menetelmällä

Renkaiden pinnoitus on järkevää monestakin näkökulmasta. Ensinnäkin renkaan pinnoittaminen on edullisempaa kuin uuden renkaan ostaminen, koska uutta materiaali tarvitaan vain pintakumiin. Ota huomioon, että kaikista halvimpia kuorma-auton renkaita ei yleensä voi pinnoittaa, koska niiden rungot ovat huomattavasti premium-renkaita heikommat. Laadukkaan renkaan voi pinnoittaa useita kertoja. Parhaan kilometrituloksen käytettyihin euroihin nähden teet usein valitsemalla ensin laadukkaat premium-renkaat, jotka vielä pinnoitetaan RINGTREAD -pinnoituksella 1-2 kertaa.

Toiseksi renkaiden pinnoitus on ympäristöystävällistä. Renkaan runkoon käytetään paljon kumia ja terästä, joiden valmistaminen tuottaa paljon hiilidioksidipäästöjä sekä raaka-aineita kuluu merkittävä määrä. Kun rengas pinnoitetaan uudestaan, uutta runkoa ei tarvitse valmistaa.

Soita Myyntiedustajallemme Petri Kekille, niin kerromme RINGTREAD-pinnoituksesta lisää.

Petri Kekki

Myyntiedustaja

Lujakumi

Kuinka voimme auttaa?

Täytä oheinen lomake, niin otamme sinuun yhteyttä mahdollisimman pikaisesti!